BECOME A CORE MEMBER HERE

Author Topic: KOH 2017  (Read 1984 times)

Offline Mortalis5509

  • C.O.R.E MEMBER
  • *
  • Posts: 3369
  • KARMA : +67/-615
Re: KOH 2017
« Reply #12 on: December 03, 2016, 02:00:14 PM »
So they are taking to long and I found it real quick

http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=1106787

Sent from my SM-G935V using Tapatalk



Thanks I had read a lot of that.  It makes it seem to be just too big a deal.  I was hoping I could try to get out there and check it out this year and then next year buy the SuperC, pull the Jeep, have a UTV also to run around hammertown, etc but seems like you need that or need to know someone and I don't know anyone.
I've always only had a rental car.
Drive to lake bed, down to parking at Hammertown, saying high to anybody you see that you told you were coming and you spot their rig and camper on the way in, walk in, might be 100 yards
Walk around HammerTown,
Walk to back door,
Make friends, catch rides,
You aren't going to fit in very many rigs lol

You can have a camper setup and waiting for you if they aren't all sold out.

I usually hang until about dark and then head back to civilization. Race day was the least fun imho. Everybody gone and busy.
The shootout was great back when they did back door.

Sent from my Pixel XL using Tapatalk
In 17' the shootout is backdoor again.

They are also doing a 4500, 4800, 4600, and 4900 qual. Not mandatory but an option for an extra $250. Therw will be live coverage.

All of this per an email I received from u4 today.

Sent from my SM-G935V using Tapatalk

Go DAWGS

Skinny Pedal Racing

Online BigPrince

  • C.O.R.E MEMBER
  • *
  • Posts: 4733
  • KARMA : +30/-418
Re: KOH 2017
« Reply #13 on: February 04, 2017, 07:05:01 PM »
So, perhaps one of y'all who have been there can fill me in.  @Doug @Jeeptrk

I see a ton of guys who's rigs are nowhere near race spec for either the real race or EMC posting "Getting ready for KOH!" "KOH prep!" and other misleading titles.  I asked one about a cage and they said "oh not racing just chasing it".

My question is - what else besides the race goes on during the week? 

I know Peligrino takes folks out after the races on some runs and those are generally our spec kinda rigs, not race rigs and not a race. 
I'm sure there's all kind of testosterone redneck shinanigans going on within the crowds and riding around hammer town. 

Are there other organized non-race activities?  I figured it'd be like when the Olympics are on Whistler mountain, nothing else happens but race and race prep on the actual course.  I supposed I could be assuming incorrectly?

just wondering. 

Thanks!


ps - I've been talking about doing the EMC one of the upcoming years... kinda upset looking at tire restrictions.  I think my rig would fit closest in to the modified class but I can only run 37s.... grr...
« Last Edit: February 04, 2017, 07:07:03 PM by BigPrince »
Don
WB4EZE
RubiDon Instagram

'14 JKUR on Wontons & 4d2's - RubiDon Build
More expensive than a TJ on 33's

'15 2500 RAM  - My BBC Tow Pig

Online Doug

  • GATR SENIOR STAFF
  • *
  • Posts: 19517
  • KARMA : +102/-601
Re: KOH 2017
« Reply #14 on: February 04, 2017, 07:32:19 PM »
Folks ride off course, pre-run parts of the course, night ride on and off course. There is wheeling to be done all around. Much of the stuff is used during the main race but not on other days, and not at night.
« Last Edit: February 04, 2017, 07:35:13 PM by Doug »
Doug, Linda, Madison, and Megan
JKU Rubi on SD TONS and 40s, Poison Spyder, RockKrawler, Raceline, Misch4x4, ALLSOUTH AUTOSPORTS

Online clark123456

  • C.O.R.E MEMBER
  • *
  • Posts: 10622
  • KARMA : +249/-501
Re: KOH 2017
« Reply #15 on: February 04, 2017, 07:50:53 PM »
So, perhaps one of y'all who have been there can fill me in.  @Doug @Jeeptrk

I see a ton of guys who's rigs are nowhere near race spec for either the real race or EMC posting "Getting ready for KOH!" "KOH prep!" and other misleading titles.  I asked one about a cage and they said "oh not racing just chasing it".

My question is - what else besides the race goes on during the week? 

I know Peligrino takes folks out after the races on some runs and those are generally our spec kinda rigs, not race rigs and not a race. 
I'm sure there's all kind of testosterone redneck shinanigans going on within the crowds and riding around hammer town. 

Are there other organized non-race activities?  I figured it'd be like when the Olympics are on Whistler mountain, nothing else happens but race and race prep on the actual course.  I supposed I could be assuming incorrectly?

just wondering. 

Thanks!


ps - I've been talking about doing the EMC one of the upcoming years... kinda upset looking at tire restrictions.  I think my rig would fit closest in to the modified class but I can only run 37s.... grr...
37s on those axles...not worth the effort, imo.  At least you be assured to not break anything on the axle!
Clark
1998 TJ Sahara

"Sometimes you have to slap a b*tch to go big NOW, and LATER" -someone who understands me

Online BigPrince

  • C.O.R.E MEMBER
  • *
  • Posts: 4733
  • KARMA : +30/-418
Re: KOH 2017
« Reply #16 on: February 04, 2017, 09:35:38 PM »
So, perhaps one of y'all who have been there can fill me in.  @Doug @Jeeptrk

I see a ton of guys who's rigs are nowhere near race spec for either the real race or EMC posting "Getting ready for KOH!" "KOH prep!" and other misleading titles.  I asked one about a cage and they said "oh not racing just chasing it".

My question is - what else besides the race goes on during the week? 

I know Peligrino takes folks out after the races on some runs and those are generally our spec kinda rigs, not race rigs and not a race. 
I'm sure there's all kind of testosterone redneck shinanigans going on within the crowds and riding around hammer town. 

Are there other organized non-race activities?  I figured it'd be like when the Olympics are on Whistler mountain, nothing else happens but race and race prep on the actual course.  I supposed I could be assuming incorrectly?

just wondering. 

Thanks!


ps - I've been talking about doing the EMC one of the upcoming years... kinda upset looking at tire restrictions.  I think my rig would fit closest in to the modified class but I can only run 37s.... grr...
37s on those axles...not worth the effort, imo.  At least you be assured to not break anything on the axle!

yeah, just going to have to sell them and get a set of takeoff D44s or spend 15k and buy a set of dynatracs for .5" of clearance.
« Last Edit: February 04, 2017, 09:36:21 PM by BigPrince »
Don
WB4EZE
RubiDon Instagram

'14 JKUR on Wontons & 4d2's - RubiDon Build
More expensive than a TJ on 33's

'15 2500 RAM  - My BBC Tow Pig

Online clark123456

  • C.O.R.E MEMBER
  • *
  • Posts: 10622
  • KARMA : +249/-501
Re: KOH 2017
« Reply #17 on: February 04, 2017, 09:47:51 PM »
So, perhaps one of y'all who have been there can fill me in.  @Doug @Jeeptrk

I see a ton of guys who's rigs are nowhere near race spec for either the real race or EMC posting "Getting ready for KOH!" "KOH prep!" and other misleading titles.  I asked one about a cage and they said "oh not racing just chasing it".

My question is - what else besides the race goes on during the week? 

I know Peligrino takes folks out after the races on some runs and those are generally our spec kinda rigs, not race rigs and not a race. 
I'm sure there's all kind of testosterone redneck shinanigans going on within the crowds and riding around hammer town. 

Are there other organized non-race activities?  I figured it'd be like when the Olympics are on Whistler mountain, nothing else happens but race and race prep on the actual course.  I supposed I could be assuming incorrectly?

just wondering. 

Thanks!


ps - I've been talking about doing the EMC one of the upcoming years... kinda upset looking at tire restrictions.  I think my rig would fit closest in to the modified class but I can only run 37s.... grr...
37s on those axles...not worth the effort, imo.  At least you be assured to not break anything on the axle!

yeah, just going to have to sell them and get a set of takeoff D44s or spend 15k and buy a set of dynatracs for .5" of clearance.
Take off 44s seems best, but built like a mofo.  I'd probably consider talking to Tripp about custom axles, if you're serious about competing.
Clark
1998 TJ Sahara

"Sometimes you have to slap a b*tch to go big NOW, and LATER" -someone who understands me

Online tcdawg

  • Anthony Smooth
  • GATR STAFF
  • *
  • Posts: 9824
  • KARMA : +70/-68
Re: KOH 2017
« Reply #18 on: February 04, 2017, 10:02:40 PM »
So, perhaps one of y'all who have been there can fill me in.  @Doug @Jeeptrk

I see a ton of guys who's rigs are nowhere near race spec for either the real race or EMC posting "Getting ready for KOH!" "KOH prep!" and other misleading titles.  I asked one about a cage and they said "oh not racing just chasing it".

My question is - what else besides the race goes on during the week? 

I know Peligrino takes folks out after the races on some runs and those are generally our spec kinda rigs, not race rigs and not a race. 
I'm sure there's all kind of testosterone redneck shinanigans going on within the crowds and riding around hammer town. 

Are there other organized non-race activities?  I figured it'd be like when the Olympics are on Whistler mountain, nothing else happens but race and race prep on the actual course.  I supposed I could be assuming incorrectly?

just wondering. 

Thanks!


ps - I've been talking about doing the EMC one of the upcoming years... kinda upset looking at tire restrictions.  I think my rig would fit closest in to the modified class but I can only run 37s.... grr...
37s on those axles...not worth the effort, imo.  At least you be assured to not break anything on the axle!

yeah, just going to have to sell them and get a set of takeoff D44s or spend 15k and buy a set of dynatracs for .5" of clearance.


No way d44's on 37's hold up to race abuse. No F'ing way

Offline Mortalis5509

  • C.O.R.E MEMBER
  • *
  • Posts: 3369
  • KARMA : +67/-615
Re: KOH 2017
« Reply #19 on: February 05, 2017, 01:09:45 AM »
So, perhaps one of y'all who have been there can fill me in.  @Doug @Jeeptrk

I see a ton of guys who's rigs are nowhere near race spec for either the real race or EMC posting "Getting ready for KOH!" "KOH prep!" and other misleading titles.  I asked one about a cage and they said "oh not racing just chasing it".

My question is - what else besides the race goes on during the week? 

I know Peligrino takes folks out after the races on some runs and those are generally our spec kinda rigs, not race rigs and not a race. 
I'm sure there's all kind of testosterone redneck shinanigans going on within the crowds and riding around hammer town. 

Are there other organized non-race activities?  I figured it'd be like when the Olympics are on Whistler mountain, nothing else happens but race and race prep on the actual course.  I supposed I could be assuming incorrectly?

just wondering. 

Thanks!


ps - I've been talking about doing the EMC one of the upcoming years... kinda upset looking at tire restrictions.  I think my rig would fit closest in to the modified class but I can only run 37s.... grr...
37s on those axles...not worth the effort, imo.  At least you be assured to not break anything on the axle!

yeah, just going to have to sell them and get a set of takeoff D44s or spend 15k and buy a set of dynatracs for .5" of clearance.


No way d44's on 37's hold up to race abuse. No F'ing way
Agree.

Don, run those axles you have and pick a tire you like and run it. Put a lot of focus in suspension and tuning. Maybe some 300m rear shafts because your rig is heavy and in climbs all that weight shifts to the rear. You would destroy 44's. Don't care what you do to them. I don't see it worth it swapping what you have for custom stuff to race a few times. Toooooo much money. Suspension tuning make good drives awesome and bad drivers good.

Randy (owner of Jimmy's 4x4) told me this once about tires: if you go to tire shops  (bigger ones) about racing and getting tires, we'll they can in turn go back to their wholesaler for money for those tires. In turn, the wholesaler goes back to manufacture to get there money. Manufacturers have money set aside for racing folks, especially those who run their everyday tire in races.

You for the 4500 class. 37's no sticky is your limit put you are allowed bypasses among other safety requirments. You can run the kr2 in a 37".

I have stupid stuff break in the past. About making things strong. I'm sure you would love it and have a blast. I'm concerned what my weak link is. Thinking its the rear with 35 spline instead of 40 spline shafts. I just did the revision on my rear that i got back Thursday. I havent opened it to take pictures. I hear there is experiment with front torsion driftshaft to help with the shock loading when landing and creating different speeds in the drivetrain.
 

Sent from my SM-G935V using Tapatalk

Go DAWGS

Skinny Pedal Racing

Offline Jeeptrk

  • C.O.R.E MEMBER
  • *
  • Posts: 1414
  • KARMA : +11/-12
    • dmicandc.com
Re: KOH 2017
« Reply #20 on: February 06, 2017, 08:42:48 AM »
So, perhaps one of y'all who have been there can fill me in.  @Doug @Jeeptrk

I see a ton of guys who's rigs are nowhere near race spec for either the real race or EMC posting "Getting ready for KOH!" "KOH prep!" and other misleading titles.  I asked one about a cage and they said "oh not racing just chasing it".

My question is - what else besides the race goes on during the week? 

I know Peligrino takes folks out after the races on some runs and those are generally our spec kinda rigs, not race rigs and not a race. 
I'm sure there's all kind of testosterone redneck shinanigans going on within the crowds and riding around hammer town. 

Are there other organized non-race activities?  I figured it'd be like when the Olympics are on Whistler mountain, nothing else happens but race and race prep on the actual course.  I supposed I could be assuming incorrectly?

just wondering. 

Thanks!


ps - I've been talking about doing the EMC one of the upcoming years... kinda upset looking at tire restrictions.  I think my rig would fit closest in to the modified class but I can only run 37s.... grr...


there are constant redneck shenanigans, 24hrs a day the whole week before the main. Prerunning what you can and know is part of the race course, and just riding, you can ride absolutely anything you can see out there, except 29palms. dont even get close, they patrol and are reallllll serious about those mine fields n shit. for some reason  //salute// from what I saw, you better take an extra rig just to wheel and break. Or just a quad or enduro bike to get around on and see stuff. The year we raced the remote pit we were in was prob a good hours ride from the lake bed, so you gotta have extra transportation. 
The ones that matter dont mind and the ones that mind dont matter..

DMI for life-
-Justin-


"He's a man with an LJ. And thats all that really matters." --JC79

Online BigPrince

  • C.O.R.E MEMBER
  • *
  • Posts: 4733
  • KARMA : +30/-418
Re: KOH 2017
« Reply #21 on: February 06, 2017, 10:03:55 AM »
Thanks guys.  Looking forward to watching this week.

On the extra transportation - Good thing I've got the winning ticket for a RZR :)
Don
WB4EZE
RubiDon Instagram

'14 JKUR on Wontons & 4d2's - RubiDon Build
More expensive than a TJ on 33's

'15 2500 RAM  - My BBC Tow Pig

Online clark123456

  • C.O.R.E MEMBER
  • *
  • Posts: 10622
  • KARMA : +249/-501
Re: KOH 2017
« Reply #22 on: February 06, 2017, 11:05:54 AM »
I did hear a story of a dude who was playing around with his rig on the main drag...and broke down right before a major event.  He couldn't get his rig off the path in time, so it became an obstacle on which other rigs put 'their tires on'.  At the end, it was very beat up.
Clark
1998 TJ Sahara

"Sometimes you have to slap a b*tch to go big NOW, and LATER" -someone who understands me

Online Doug

  • GATR SENIOR STAFF
  • *
  • Posts: 19517
  • KARMA : +102/-601
Re: KOH 2017
« Reply #23 on: February 06, 2017, 11:59:18 AM »
I did hear a story of a dude who was playing around with his rig on the main drag...and broke down right before a major event.  He couldn't get his rig off the path in time, so it became an obstacle on which other rigs put 'their tires on'.  At the end, it was very beat up.

Pretty much happens every KOH
Doug, Linda, Madison, and Megan
JKU Rubi on SD TONS and 40s, Poison Spyder, RockKrawler, Raceline, Misch4x4, ALLSOUTH AUTOSPORTS